Starbucks Coffee Company se tento týden, konkrétně 9. května na Světový den pro fair trade, společně s širokou globální komunitou farmářů a zákazníků, hlásí k závazků férového pěstování a obchodování s kávou.
“Události, jako je Světový den pro fair trade, vždy přitahují pozornost ke skutečnosti, že žijeme ve velmi propojeném světě, kde musíme nést zodpovědnost za naše aktivity jak na místní, tak globální úrovni. Starbucks podporuje podobné iniciativy i tento rok, jelikož i nadále přispíváme s každým šálkem kávy k lepším podmínkám našeho společného soužití,“ řekl Brian Aherne, regionální ředitel provozu Starbucks za Českou republiku a Maďarsko.
V České republice a rovněž v Evropě, Blízkém východě a Africe jsou v současné době veškeré espresso nápoje připravované již s fairtradovou kávou. Důležitost a obliba této kávy a produktů s certifikací Fairtrade jsou na českém trhu na vzestupu. Prodeje zrnkové kávy Fairtrade vzrostly v roce 2014 oproti předešlému roku o 27 %. Starbucks na místím trhu prodává také čokoládové tyčinky Fairtrade.
Závazek Starbucks k etickému obchodování s kávou jde zpět k roku 1998, kdy bylo certifikováno prvních 30-40 milionů liber kávy. V roce 1999 ve spolupráci s organizací Conservation International Starbucks představil vlastní iniciativu Coffee and Farmer Equity (C.A.F.E.) Practices. S touto iniciativou v současné době zaznamenává vynikající výsledky. V roce 2014 splnilo 96 %, tj. více než 400 milionů liber kávy, standardy pro etické pěstování. Jedná se o desetinásobný nárůst od roku 1998.
Starbucks také ve světě podporuje farmářská centra, která napomáhají farmářům zapojit se do iniciativy C.A.F.E.. Podpora je zejména v oblasti efektivního vedení farmy a vytváření pracovních plánů s cílem dosáhnout vytyčených obchodních cílů. V roce 2013 Starbucks koupil farmu na Kostarice, která slouží jednak jako plně funkční farma, ale především jako agronomické výzkumné centrum podporující rozvoj udržitelných farem na celém světě.
V rámci podpory Fairtrade Starbucks za dobu svého působení v této oblasti podpořil formou půjček řadu farmářů, aby lépe zvládali případná rizika a posílili své podnikání. Starbucks byl také první soukromou společností, která v roce 2012 investovala do Fairtrade Access Fund. Dnes tento fond za podpory dalších stran poskytl již 12 milionů amerických dolarů ve formě půjček s cílem vypomáhat farmářům s jejich obchodními a dlouhotrvajícími finančními potřebami.
Světový den pro fair trade oslavuje Fairtrade jako hmatatelnou podporu na boj proti chudobě, nerovným ekonomickým podmínkám a klimatickým změnám. Ekonomická krize má vždy největší dopad na nejzranitelnější část světové populace. Od roku 2000 Starbucks spolupracuje s Fairtrade, aby zákazníkům nabídl produkty té nejvyšší kvality, ale rovněž aby s každým šálkem kávy přispěl k udržitelnosti, globálnímu povědomí o této problematice a pozitivnímu etickému přístupu.
Zdroj: tisková zpráva
Napsat komentář